PARTNEŘI NAŠICH STRÁNEK >> Deep Silver | ABC games | Zing.cz | Dungeon Siege 3 | CZshare.com | WEDOS.cz

OFICIÁLNÍ ČESKÁ CENTRÁLA PRO HERNÍ SÉRII SACRED jsme i na Facebooku >> FB

SACRED-city.cz

SACRED
Underworld

SACRED 2
Fallen Angel

SACRED 3

DISKUTUJTE:

ANKETUJTE:

Pokud chcete pomoci v rozvoji webu, přečtěte si možnosti: ZDE

SACRED: Underworld » Dějová linie » AKT I.


Dva legračně vypadající goblini cosi kutí v temné místnosti. Jeden rozsvěcí svíčky kolem komplikovaného obrazce, který druhý vysýpá světélkujícím práškem. Když už jsou téměř hotovi, přichází zavalitý troll a za ním jejich pán – samotný Šaddar. Jeho přítomnost možná způsobí, že jeden z goblinů poruší výplň obrazce. Šaddar sebevědomě využije svou kouzelnou knihu a sebejistě vysloví mocným hlasem formuli. Do světa vpadla bytost, jež ho může převrátit vzhůru nohama – Sakkárův démon. Tím ale výčet Šaddarových úspěchů končí – porušený obrazec nestvůru neudrží a ta svobodně vkročí do Ancarie. A její první kroky míří k Šaddarovi…

Zvláštností prvního aktu je, že každá hratelná postava začíná na jiném místě, nicméně žádná velká turistika vás nečeká – všichni začínají v oblasti vesničky Bellevue. Serafka jak jinak v klášteře, gladiátor typicky v aréně, upírka ve strašidelném domě, trpaslík u zříceniny svého vrtulníku, mág u kamenného kruhu (pokud nejste mág, uvidíte tam cvičit čaroděje Alcatu). Elf a elfka začínají na stejném místě na skalním masivu, akorát vždy v obráceném garde dle toho, za koho hrajete vy. Zvláštností je pak démonka, která začíná v Podsvětí u Anducarova trůnu, nicméně vzápětí se přesune na hřbitov.

Někteří plní i krátký úkol, ale všichni každopádně během 5 minut dorazí do pevnosti ke kapitánu Romatovi, který vás najme do královské armády a odešle za princem Valorem, který se momentálně potýká se skřety v Urkenburku a Porto Vallum. Také vám poskytne určitou sumu peněz.

Bellevue je velmi dobrou startovací čárou, je zde dosti vysoké množství dostupných úkolů, dva portály – z toho jeden pouze lokální, 4 obchodníci a kovář (ale toho si musíte napřed najít). Narazíte zde převážně na lupiče, vlky, na jih zabrousila skupinka elendiarů temných elfů. V okolí se to jen hemží temnými čaroději, kteří unášejí nevinné dívky ke svým temným rituálům, dokonce prý mají ve spárech také serafa. To by se jim mělo rázně zatrhnout. K vidění je zde také serafský klášter a samozřejmě aréna – v ní si však nezabojujete, nehrajete-li za gladiátora. Velkou výhodou je, že zde se nerodí noví nepřátelé, proto byste měli tuto příležitost využít a v klidu získat své první úrovně, runy a základní vybavení.

Jedinou cestou, kterou se z Bellevue na začátku můžete vydat (výjimky: démonka může přeletět řeku, kouzelník by se mohl teleportovat a později budou fungovat i portály) je most do Stříbrného Potoka. Setník vás varuje, že tam už budete na všechno pěkně sami. Stříbrný Potok je malá víska, kde vás čekají další úkoly, obchodník a první mistr kombinací – musíte mu ovšem nejprve sehnat knihu moudrosti, aby vás vyučoval. V okolí dominují hordy goblinů a žoldáků, také koncentrace minotaurů přesahuje výrazně herní průměr. V souladu s instrukcemi se vydáváte podél západní cesty směrem na Porto Vallum. Asi ve dvou třetinách pak narazíte na obchodní stanici, kde se můžete občerstvit.

V Porto Vallum a širokém okolí probíhají intenzivní boje mezi armádou a skřetogoblinní nájezdní vlnou. Treville vás obdaruje runou a pošle vás za Valorem na Urkenburk – ovšem s mezipřistáním, neb skřeti drží v chýši v lese našeho zvěda Wilbura, jehož je třeba osvobodit. Porto Vallum vám samozřejmě nabídne i další úkoly a služby, pak už si můžete prosekat skrze skřetí kordon cestu k Wilburovi, sdělí vám, že skřeti shromažďují hlavní síly v Soutěsce Saní. Princ Valor si s tou informací musí nějak poradit.

Urkeburk je především pevnost, opevněná, plná vojáků a také jaksepatří obléhaná. Je tam zástupce cechu kovářského, obchodník a dva úkoly. Urkenburk byl postaven jako závora na cestě do Chorad-nur, ke které je odsud přístup jihovýchodní soutěskou. Vzhledem k vašim momentálním silovým dispozicím vám tam dosud nedoporučujeme vstup. Valor je znepokojen a hodlá se s armádou přesunout do Soutěsky Saní, aby se tam se skřety střetl. Bez armády nejvyššího maršála království knížete DeMordreye však nemá výprava šanci na úspěch. Proto jste vy společně s Wilburem vysláni za knížetem na jeho hrad Vranov, abyste mu sdělili Valorův rozkaz zapojit se do bitvy.

Wilbura si můžete vyzbrojit, jak je vám libo, půjde za vámi jako pes a žádný nepřítel pro něj není dost děsivý, aby se do něj hned nepustil. Navíc je v určitém slova smyslu nesmrtelný, když zdravíčko přestane sloužit, odpočine si chvíli na zemi a jde zase na to. Přehnanou pomoc od něj ale nečekejte, vám se v žádném případě nemá šanci vyrovnat.

Nejkratší cesta do DeMordreyova knížectví vede přes Mascarell – nejprve Florentinu (úkoly, služby atd.) a pak Pohádkovou Křižovatku. Tam už začíná být jasné, že je cosi shnilého ve státě DeMordreyovském. Všude krouží hejna lupičů a také DeMordreyovi vojáci, kteří rabují a napadají kohokoliv, kdo se jim znelíbí. Pohádková Křižovatka čelí rostoucímu tlaku nájezdů ozbrojených lapků, proti kterým má jen chabou obranu. Někdo také otrávil místní studny a jisté indicie naznačují, že pachatel mohl být ve spojení s DeMordreyem.

Na severu za řekou se již rozkládá pochmurná říše knížete DeMordreye, husté lesy tam pročesávají bandité a vojenské hlídky. Také jsou zde vzteklinou nakažení vlci, kteří se nápadně podobají zvířatům, která chovají temní elfové. Po jistém čase vyplněném boji se dostanete k další obchodní stanici – kromě výčepu nechybí ani kovář a mistr kombinací. To nejzajímavější je ale vývěska, kde můžete najít jména celostátně hledaných zločinců. V každé oblasti a městě je jeden, odměna za jeho zneškodnění je vždy lákavá. Určitá obtíž je v tom, že zlosyni přicházejí na řadu v náhodném sledu – takže vás klidně poprvé pošlou někam do Chmurovic. Pokud ale prokážete trpělivost a pobijete je všechny, dostanete 2 body do vlastností, 2 do dovedností a ještě pořádný amulet.

Za touto stanicí začíná cesta do hloubi lesa k malé osadě zvané Paseky. Leží sice úplně stranou hlavního úkolu, ale přesto se vyplatí tam zajít, jsou tam nejen úkoly, ale také další portál. Paseky se kromě lupičů hemží také dravými zvířaty a severněji jsou hordy skřetů. Také zde už stačil DeMordrey zkalit vody, když nařídil dřevorubcům těžit hlouběji v lesích, což znepokojuje lesní elfy, obávající se o svůj kouzelný strom.

Vranov je silně opevněné město plné ustrašených měšťanů. Zdá se, že knížecí popravčí kdovíproč uráží pohled na prázdnou oprátku, a tak se to pokoušejí co nejrychleji napravit. Je zde několik obchodníků, mistr kombinací, kovář je ve slumech, které pravidelně terorizuje kapitán Rypák se svou suitou. Obávaná inkvizice kuje pikle na všechny strany a nejspíš i proti koruně. Situace se zhoršuje každou hodinou, ale stále doufáte, že královský rozkaz si ani DeMordrey neuposlechnout nedovolí.

Kníže byl všechno možné jenom ne vstřícný. Invazi skřetů bral poněkud na lehkou váhu, ale svolil, že vyšle jednotku svých elitních šarúckých vojáků. Táboří v Průsmyku Ledového potoka, dostali jste pečetní prsten, který je třeba ukázat kapitánovi. Pak vás kníže vypoklonkoval ze dveří.

Mohli byste už odejít, ale proč ještě chvíli nezůstat a neprozkoumat tu skrytou stezku, která začíná za stájemi? Vede do rozlehlého podzemního komplexu, na jehož konci provokativně postává kouzelník. Jakmile ho jedním sekem pošlete k zemi, otevře se portál, vedoucí na jeden z ostrovů na jihu od DeMordreyova knížectví. Tam už vás očekává Draconis Mortis, první drak hry. Jeho zkáza vám přinese nezanedbatelné množství peněz, zkušeností a možná i nějaké ty lepší předměty.

Z Vranova vás povede cesta ještě dál na sever, projdete kolem lupičského doupěte, které můžete vyčistit, a pak dorazíte do Slaterova Hrobu. Tam mají problémy s kýmpak? Správně – s DeMordreyem, respektive jeho vojáky, kteří unesli místní ženy a požadují za ně výkupné, které ale vesničané nemohou zaplatit. Je na vás, abyste je do 4 dnů přivedli nazpět. Nepřátelstvo zůstává stále stejné, jen se přidávají také horští obři. Tábor šarúků je ještě kousek na severozápadě, příhodně zrovna poblíž portálu. Za řekou je už průsmyk, který vede ke klášteru serafů, nyní je však zcela zapadán sněhem po tuhé zimě a zával se snaží odklidit jen slovy jeden nevrlý dělník, takže mu bude trvat až do třetího aktu, než cestu zprovozní.

V táboře konečně vyplave na povrch skutečná DeMordreyova zrada. Pečetní prsten byl příkaz pro vojáky, aby se vás pokusili zabít. Jejich síly ale na vaše odhodlání nebudou stačit (asi nejsou taková elita, jak se pořád tvrdilo). Ale bohužel, Wilbur se držel hesla, že není důležité bitvu vyhrát, ale zúčastnit se. Nyní leží na zemi a z posledních sil chroptí – DeMordrey hodlá nechat zabít prince Valora v Průsmyku Saní, je třeba, abyste tam ihned utíkali a varovali ho! Pak vydechne naposledy a tím končí i první akt.

autor článku: Paterik

SACRED: UNDERWORLD| SACRED 2: FALLEN ANGEL| SACRED 3

ZAJÍMAVÁ STRÁNKA

Dungeon siege 3 | Akční RPG - to nejnovější

Copyright © 2007 - 2017 | Všechna práva vyhrazena. Kopírování textů a ostatních materiálů je bez uvedení zdroje či svolení redakce zakázáno.