OFICIÁLNÍ ČESKÁ CENTRÁLA PRO HERNÍ SÉRII SACRED jsme i na Facebooku >>
DISKUTUJTE: |
ANKETUJTE: |
Pokud chcete pomoci v rozvoji webu, přečtěte si možnosti: ZDE
PC verze - 799 Kč
PS3 - 1 399 Kč
Xbox 360 - 1 399 Kč
Zahrajte si ty nejlepší hry online a zdarma
Úvodem musím říci, že lesní elfka je ryze střelecký charakter, i když pro ni existují i unikátní zbraně na blízko, NE, prostě se nevyplatí jí něco takového do ruky dávat, i když existuje spousta maniaků, kteří si elfku spletli s gladiátorem. I když existuje případ, kdy je trochu přijatelné, když dáte elfce do ruky něco na blízko - a sice případ elfky zaměřené na magii, ale přesto je to extrém, navíc na rozdíl od jiných postav se skoro vždy vyplatí mít elfku univerzální.
Lesní elfka disponuje různorodými bojovými schopnosti a to nejen těmi, které se provádějí pomocí luku. Má k dispozici například prorážející šíp, proletí nepřítelem, aby zasáhl dalšího. Vícenásobná střela, stejně jako vícenásobný zásah, vystřelí několik střel, ale zatímco vícenásobný zásah je jednorázový, vícenásobná střelba trvá 20 sekund. Odrážející šíp na nějakou chvíli doslova přikove protivníka k zemi, což není zvlášť efektivní proti skupině, ale vyplatí se na jednoho silného protivníka. Explozivní šíp mluví sám za sebe, nejenže explozivní síla je sama o sobě dost velká, ale zasáhne i více nepřátel.
Elfka je také zdatnou šamankou a má v rukávu pár triků. Některé jsou dost náročné na úroveň, třeba je udržovat na stejné úrovni jako úroveň nepřátel. Třeba kouzlo přeměna, které může proměnit řadové nepřítele v obyčejná zvířata na krátkou dobu, musí mít lepší úroveň. (zde by mohla fungovat určitá strategie v multiplayeru, elfka nepřátele promění a upírka, pokud má na to správný meč, je dorazí). Nebo klec z rostlin, který rovněž jen řadové nepřátele spoutá na krátkou dobu, potřebuje značné množství run. Je zde dobré se povšimnout, že obě kouzla mají pokročilejší následky. Eflka může některými kouzly posílit sebe nebo své spolubojovníky. Kouzlo rychlý jako blesk mluví samo za sebe, ale kdyby někdo přece jen nepochopil, tak zvyšuje rychlost jak pohybu, tak boje. Zotavení nejen dokáže dobře léčit, ale také může odstranit účinky jedu.
A samozřejmě nemůže nakonec chybět pár triků ofenzivní povahy. Zde dominuje volání předků, které způsobuje dobré poškození, které je fyzické i magické, za oboustrannost velké plus. Další dvě kouzla jsou hlavně jedového rázu, Trnový keř chce vyšší úroveň, aby za něco stál, naproti tomu jedové výhonky jsou účinné i od začátku, navíc působí i trochu magicky. A opravdu na závěr zde máme unikátní kouzlo přivolání jednorožce, který je zejména na vyšší úrovni dobrý a vytrvalý společník.
Elfové jako takoví jsou poměrně plaší, nedávají o sobě moc vědět, v historii nehrají zas tak významnou roli, kromě odtržení temných elfů. I svoji měsíční magii (magie lesní elfky) si pečlivě hlídají, jak je vidět, jen v málo nebo dokonce žádných svitcích každému známých o ní není zmíněno. Elf je, ač se to může jevit jako jedno z největších fantasy klišé, opak trpaslíka, ovšem v Ancarii nepanovala mezi nimi rivalita, protože elfové, stejně jako všichni ostatní, věděli o trpaslících jen málo. Asi nejvíce elfů sídli v lese Tyr-Fasul.
Závěr pro elfku je jasnější než u jakékoli postavy, jediný ryzí střelecký charakter ve hře, navíc vyvážený a povedený, takže hráči které (imaginárně) svrbí tětiva na prstech, a kteří vždy sáhnou po střeleckém charakteru, nejspíš tohle ani nedočtou. Ovšem lesní elfka může padnout skoro každému, koho zrovna nenapadne dát jí dva metry dlouhou sekeru, a navíc hraní je s ní celkem jednoduché, ve skupině hráčů je to ještě snazší. Takže zaujalo a pokud ne... no tak prostě ne, vkus je vkus, a říká se proti gustu žádný dišputát.
Oko za oko | Alias klasický útok, ze začátku má mínus do poškození, ale s nastávajícími úrovněmi se efekt zpozitivní, co je ale důležitější - pravděpodobnost zásahu při kombu je zvýšena a útok na dálku mine málokdy. Útok na dálku má podobu mnoha šípů vypuštěných proti nepříteli, bohužel, a je mi kacířské to říci, při vysokých úrovních je lepší dýka než luk (za předpokladu, že neinvestujete do dovednosti s lukem, ale to je nepravděpodobné) |
Tvrdý zásah | Tvrdý útok, který se vyplatí používat na dálku, už jen kvůli tomu, že prostřelí více nepřátel najednou. S úrovněmi se poškození stupňuje jak kvůli bonusu, tak kvůli přirozenému růstu poškození. Ideální |
Vícenásobný zásah | Útok na několik nepřátel najednou, výstřel několika šípů najednou. Zezačátku není moc efektivní, zhruba totéž se dá říci i o vyšších úrovních, i když pak funguje o poznání lépe, nejlépe snad na střední počet nepřátel. |
Vícenásobný výstřel | Po krátký čas jsou vějířovitě vypouštěny další šípy, což je ideální doplněk ke všem ostatním speciálním útokům na dálku, tento doplněk by měla mít každá elfka specializovaná na dálku. |
Výbušný šíp | Protivníci jsou po zásahu poraněni a utrpí poškození v závislosti na blízkosti k výbuchu, ale i tak funguje vždy stoprocentně a dobře se používá na všech úrovních. |
Odrážející šíp | Odhodí protivníka dozadu a údajně ho omráčí, což nefunguje vždy, poškození je také mizerné, celkově jedna z nejhorších dovedností Lesní elfky, navíc na poškození jako takové nemá žádný bonus. |
Pavoučí šíp | Užitečná dovednost, šíp po nárazu do protivníka vypustí pavouky, kteří jedovým poškozením na chvíli útočí kolem sebe, dovednost se dá používat na nízkých i na vysokých úrovních. |
Průrazný šíp | Průrazný šíp po vystřelení létá konkrétní dobu a zraňuje všechny protivníky po okolí. Na nízké úrovni poněkud slabší, na vysoké zase poměrně silný. |
Rychlý jako blesk | Na nějakou chvíli vzroste pohyb i útok elfky, toto kombo se hodí jen na začátku, později je už lehce zbytečné. |
Volání předků | Na chvíli elfka přivolá duše předků, kteří napadají protivníka a působí mu zranění, jedno z nejlepších komb vůbec, na vysokých úrovních působí silné fyzické a magické poškození. |
Trnový keř | Trnový keř zraňuje protivníky, kteří se ho dotknou, po zásahu šípem způsobí velkoplošné poškození, útok je jen jedový, zato na vysokých úrovních silný. |
Přeměna | Celkem náročná dovednost, elfka na krátkou dobu přemění protivníky na neškodná zvířátka, což se jednak hodí na útěk z bojů, a za druhé na strategii: Elfka to přemění, upírka to speciálním mečem zabije. Úroveň komba musí být vyšší než úroveň nepřátel, na druhou stranu funguje snad na všechny protivníky. |
Družina z hvozdů | Přivolá bílého jednorožce se zlatou hřívou, který bojuje po boku elfky, bohužel maximální poškození na nejvyšší úrovni je 3500, navíc proti nepřátelům užitečný moc není. |
Klec z rostlin | Ze země vyraší úponky rostlin, které obepnou protivníky a znemožní jim pohyb, nefunguje na bosse a draky, úroveň komba musí být vyšší než úroveň nepřátel. |
Zotavení | Lesní elfka čerpá životní energii z přírody, léčí sebe a své spolubojovníky, odstraňuje jedové účinky.Nevyplatí se zde moc investovat, toto kombo dokáží docela dobře nahradit zakované upírské runy. |
Jedové výhonky | Ze země vyraší výhonky, které zraňují protivníky jedovatým i magickým poškozením. Na malé i velké úrovni má střední poškození. |
Koncentrace | Měsíční magie | Meditace | Magické umění | |
Výbušný šíp | ano | ne | ne | ne |
Odrážející šíp | ano | ne | ne | ne |
Pavoučí šíp | ano | ne | ne | ne |
Průrazný šíp | ano | ne | ne | ne |
Vícenásobný výstřel | ano | ne | ne | ne |
Oko za oko | ano | ne | ne | ne |
Tvrdý zásah | ano | ne | ne | ne |
Vícenásobný zásah | ano | ne | ne | ne |
Zotavení | ne | ano | ano | ano |
Volání předků | ne | ano | ano | ano |
Přeměna | ne | ano | ano | ano |
Klec z rostlin | ne | ano | ano | ano |
Družina z hvozdů | ne | ano | ano | ano |
Trnový keř | ne | ano | ano | ano |
Rychlý jako blesk | ne | ano | ano | ano |
Jedovaté výhonky | ne | ano | ano | ano |
autor článku: Naathir
Copyright © 2007 - 2023 | Všechna práva vyhrazena. Kopírování textů a ostatních materiálů je bez uvedení zdroje či svolení redakce zakázáno.